Co ma wspólnego Toaleta Myjąca z Igrzyskami 2020 w Tokio? #2

W ramach przygotowań do igrzysk olimpijskich w Tokio w 2020 r., jak już wspominaliśmy w poprzednim artykule, rząd japoński rozpoczął kampanię na rzecz poprawy toalet.

Dobra toaleta jest wyrazem japońskiej gościnności. Dlatego też w 2015 r. rząd krajowy ustanowił coroczną nagrodę „Japan Toilet Grand Prize”, aby zachęcać producentów do innowacji w technologii toalet. Rząd skoncentrował się głównie na obiektach publicznych, mając na celu zaprojektowanie „komfortowych pokoi” dla wszystkich użytkowników, a więc również przyjeżdżających turystów z całego świata.

Lotnisko Narita w Tokio jest pierwszym, w którym wykonano projekt „całkowitej przeróbki toalet”– otwarto nowe „designerskie toalety”, w których zastosowano funkcje ułatwień dostępu, takie jak nawigacja głosowa dla niewidomych lub system ostrzegania świetlnego dla niedosłyszących. Stworzono też wyznaczone stanowiska o podwójnej szerokości dla podróżnych ze zwierzętami służbowymi. Te przyjazne dla zwierząt jednostki mają haki na smycz, maty i puszki do usuwania odpadów dla psów, donosi Japan Times.

Lotnisko Narita przeznaczyło 5 miliardów funtów (46 milionów dolarów) na remont 151 łazienek. Nawet po igrzyskach olimpijskich te ulepszone obiekty będą miały zasadnicze znaczenie dla coraz słabszej populacji Japonii. „Japonia pracuje nad tym, aby miasta były bardziej dostępne i przystosowane do życia, ponieważ ludność się starzeje” – wyjaśnia prezes Atsushi Kato z centrum badawczego toalety Japan Toilet Labo. „Wszyscy starają się stworzyć społeczeństwo, w którym osoby starsze mogą cieszyć się przebywaniem na świeżym powietrzu, podróżami lub zakupami”.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Visit Us On FacebookVisit Us On YoutubeVisit Us On Instagram